torsdag 23 september 2010

En lust väcks till liv om att vara litterär! Mer än bara sanning och att vara sociologisk!

Kärleksbesmittelse - Tidsdokument!


En känslosmitta från honom får mej ur gängorna och gör mej på dåligt humör.

Begäret ar mer än blott och bart ett ha-begär. Det är att ätas eller äta upp.


Att ständigt älska är att irra omkring som i ett töcken för älskandets egen skull,

och därmed upphöra att existera som autonom person.

Det är att vara upphängd på en annan person, nämligen den älskade.


Norrköping 1 september 2001

Margareta Maya Gustafsson


_______________________________________________________________


I en liten skrivarlåda för lösa lappar köpt i en period då jag var 29-30 år och romantiskt t.ex. kunde sätta mej på restaurant Kristina på Västerlånggatan i Stockholm och leka diktare med denna lapp-låda och formulera mej.

Denna låda tog jag tydligen fram, då jag kände mej litterär och det är den känslan som får mej fram med denna text just idag. Den dök upp här då chefredaktörsposten bytte ägare på Frälsis tidningar i början av 2000-talet och det därmed blev en paus i mitt skrivande för Frälsis, då kunde jag i stället pränta ned ovanstående som är hämtad ur denna min skrivklåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar