måndag 5 juli 2010

Tankar om bön och hur jag formulerar en bön.

Vår kyrka, allas våra världsmedborgares kyrka kan låta tala om sig hur den spridits från det gamla Palestina till en universell kyrka, men vi har andra uppenbarelser att ta hänsyn till men denna hänsyn får inte låta förhindra oss att bedja till vår Treenighet och i denna fundamentala iver att bedja till vår Gud också inkludera att Gud, Fadern och Sonen och den helige Ande har andra namn hos andra folkslag och länder och deras trosutövande varierar kulturellt. Gemensamt för alla nuvarande religioner är att vi kvinnor också fått av Gud heliga identifikationsgudomsliga element,
som vi nu under jämlikhetsiver försöker plantera varhellst män och kvinnor som predikar en ny rättfärdighetsordning på vår jord i varje hörna, var hellst det kosmiska medvetandet växer fram och sås för vidare skördar i en överlevnadsinstinkt som vi nu kämpar med. Bort med alla militärstyren och diktaturer... men även en urvattnad tom kommersiell livsstil behöver bytas ut och detta är det arv jag ger vidare till kommande generationer att mina medpassagerare för denna resa som Du är som läser dessa rader, min bön skall gå i uppfyllelse och att vi är många som tycker som jag???
Låt oss i denna härliga sommar be enkelt en bön jag skrev för några år sedan och inkludera ovanstående synpunkter..
Norrköping 5 juli 2010
Margareta Gustafsson


En ordnande bön skriven nån gång 2008-2009:

Himmelske Fader, utgjut din Ande över hela din Kyrka. Ge oss en ny vision av din härlighet, en ny upplevelse av din makt, en ny trohet mot ditt Ord, en nu hägivenhet i din tjänst så att genom vårt förnyade vittnesbörd Ditt heliga namn blir ärat och Ditt rike främjat genom Jesus Kristus vår Herre. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar